lördag, januari 17, 2009

Liza Marklund talar ut i Tv4

Långt från all stress hemma i sin bekväma lyx i Marbella har Liza Marklund nu valt att tala ut i en inspelad och säkert tillrättalagd intervju som kommer att sändas i Tv4 Nyhetsmorgon i morgon söndag.

Liza Marklund är mycket kritisk till Monica Antonssons bok. Hon anser inte att hon själv har något att be om ursäkt för.

- Är det någon som ska be om ursäkt så är det Monica Antonsson för det fruktansvärda karaktärsmord hon gör på Maria Eriksson i sin bok, säger Liza Marklund.

Liza Marklund berättar också om hur det är att leva mitt i ett mediedrev. Om hur vänner svikit och hur hennes arbete som författare påverkats.

- Jag har lärt mig att man överlever. Man går inte sönder, det bara känns så. Jag har lärt mig vilka som är mina vänner och vilka som bara låtsas vara det.

Hemma i Sverige finns Elisabeth, Michael och Osama som har levt med dina lögner i mer än tio år. Du kunde frågat så hade de säkert förklarat för dig hur det kunde kännas.

Inga kommentarer: