fredag, januari 30, 2009

Regler på bloggen

Detta gäller för kommentarer.
Här på bloggen gäller mina regler. Du är välkommen att kommentera om du följer de enkla punkterna nedan. Reglerna kan komma att kompletteras.

1)
Bloggen tillåter inga anonyma kommentarer.
Du kan enkelt skaffa dig ett bloggerkonto som du kan använda att kommentera från men det ska också klart framgå av din profil vem du är. Kommentarer från människor som är anonyma kan ev komma att släppas fram om punkt 2 och punkt 3 uppfylls. Jag granskar alla kommentarer.

2)
Håll ett vårdat språk och håll dig till sak.
Inga påhopp eller förnedrande kommentarer. Inga rasistiska eller sexistiska uttryck. Jag kommer heller inte att publicera kommentarer med skvaller.

3)
Kommentera det som skrivs.
Jag kommer inte att publicera kommentarer med allmänna synpunkter på mig eller mitt arbete. Min blogg är heller ingen insändarsida. Jag kommer inte att publicera insändare eller debattartiklar som skickats till många olika media. Den typen av massutskick betraktar jag som spam. Du får gärna hänvisa till något du själv skrivit men då ska det ha relevans och i sig vara en kommentar till det inlägg du vill kommentera.

1 kommentar:

LO Reinfeldt sa...

Bra Gunilla,
Jag stöder helt din linje vad beträffar regler för din bloggs kommentarer.
Anonymiteten i insändarvärlden är ett gissel och jag hoppas att du och jag och många med oss kan verka för att människor vågar stå för det dom uttrycker med namn.
Än en gång. Bra sagt.
Lars-Olof Reinfeldt
WetlandaListan