tisdag, december 23, 2008

Redaktionschef säger att hon är "lite stött"

Nej, enligt redaktionschef Mari Ermeland på Vetlandaposten har jag inte rätt att välja var mina pengar ska gå. Enligt henne måste jag som kommunalråd prenumerera på tidningen oavsett vad jag tycker om den.

Inger, du hade helt rätt. Jag får överväga att fortsätta min prenumeration. Och trots att jag egentligen använder internet för min omvärldsbevakning både när det gäller det skrivna ordet, radio och eventuella tv-inslag så inser jag att jag kanske får se min prenumeration på lokaltidningen som ett slags kommunalrådsstraffskatt.

En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag till Mari Ermeland och hennes redaktion och jag återkommer med ett svar på din "kommentar".

>update> Eftersom jag ser att min besöksstatistik skjuter i höjden troligen tack vare Vetlandaposten kan jag tala om att inlägget som Mari Ermeland kommenterar länkar jag till här. >update>

Inga kommentarer: