tisdag, december 23, 2008

Inte knapert

Mari Ermeland, kan du citera något uttalande från mig där jag klagar på storleken på mitt månadsarvode eller där jag säger att jag har det knapert?

Mitt inlägg handlade om att dra in på privata utgifter och att spara pengar. Det som fått Mari Ermeland att regagera är att jag tänkte mig att spara in på kostnaden för lokaltidningen, Vetlandaposten.

Ett av de viktigaste sätten att möta kommuninnevånarna är det personliga mötet, på gatan, i affären, på telefon eller via mail. I en liten kommun är det nära och tillgängligt och så ska det också vara.

Mari Ermeland, tiderna förändras. Idag möter vi politiker våra kommuninnevånare och väljare på många olika arenor. Medierna växer lavinartat på nätet och lokala nyheter från Vetlanda publiceras på många olika hemsidor. Att läsa nyheter på nätet är modernt, smidigt och miljövänligt. Vetlandaposten har hittills valt bort den arenan.

Inga kommentarer: