måndag, juli 07, 2008

Motsägelsefullt

Det finns de som säger sig vara mot FRA men för kameraövervakning av allmänheten.

Det finns de som säger sig vara sanna liberaler och avsky övervakning men som ser till att andra behöver övervakas på grund av dödshot.

Det finns de som säger sig vara mot hot men som inte drar sig för att hota andra.

Det finns de som säger sig vara toleranta men inte tolererar avikande åsikter.

Det finns de som säger sig vara för det fria ordet men inte drar sig för att dödshota andra för att de använder det fria ordet.

Det finns de som säger sig vara mot abort för att det är att döda men inte drar sig för att döda dem som utför aborter.

4 kommentarer:

ogooglad sa...

Så, det finns galningar inom alla åsiktsgrupperingar. Det betyder inte att åsikten i sig är fel.

Visst är det synd om Federley nu, att hota någon är inte acceptabelt.

Att folk är arga är dock inte så märkligt. Jag har sällan sett och hört så många nonchalanta och arroganta politiker som i denna fråga. Varje svar är av typen "goddag yxskaft" eller "folket är okunnigt och förstår inte".

Dock kanske inte Federley gjort sig skyldig till denna arrogans.

Unknown sa...

Det finns så kallade liberaler som röstar för användande av fascistoida övervakningsmedel mot hela befolkningen.

Det finns bloggare som oroar sig för det tända stearinljuset medan huset brinner runtomkring.

Lars sa...

Med tanke på Vetlanda kommuns katastrofala ekonomiska läge. Kan du som blivande kommunalråd redogöra för hur dessa iakttagelser du nu gjort skall föra kommunen ur den ekonomiska krisen?

Som blivande kommunalråd, tycker du att du lägger fokus på rätt saker Gunilla?

Gunilla Hjelm sa...

Som ansvarig för min egen blogg förbehåller jag mig rätten att själv välja vad jag vill skriva om.

På min blogg skriver jag och reflekterar, framför synpunkter och ibland kåserar ur ett mer allmänt perspektiv om företeelser på lokal och nationell nivå.

Ibland skriver jag personliga funderingar eller om sådant som händer hemma, i familjen eller på mitt "civila" arbete.

Mitt politiska arbete har betydligt större djup och fokus än vad bloggen speglar och det tror jag att de allra flesta av mina läsare förstår.