torsdag, juli 10, 2008

Ett riktigt stolpskott

Vi "stängslade" en ny hage till hästarna i tisdags.

340 meter.

Spettets klang mot sten gång på gång visade att vi bor i Småland.

Arbetet blev ett riktigt teamwork.

Några tog bort gammal taggtråd.

Några borrade och skruvade i isolatorer på trästolparna.

Håkan och jag satte ut stolparna.

Först ett rejält hål med spettet.

I med en trästolpe.

Sedan använda spettet för att slå ner stolpen i marken.

Tråddragarna kom sedan och drog tråd mellan stolparna.

Efter tre timmar inklusive kaffepaus kunde vi släppa hästarna på nytt bete.

De sprang runt med fjädrande steg, höga halsar och högt lyfta svansar för att kolla sina nya domäner.

De såg rätt nöjda ut.

Det var vi också.

I två dagar har jag nu haft värk i mina handleder. Jag är inte van längre vid denna typen av arbete.

Jag har blivit "sta'-bo", Argghhh!!!

Inga kommentarer: