lördag, januari 05, 2008

Media har alltid rätt?!

Något jag också lärt mig under 2007 är medias hantering av sanningen.

Vårt reportage innehåller inga faktafel hävdas gång på gång.

Allt är sant som tidningen skriver.

Tur att jag lärt mig det nu...

Annars skulle jag nog blivit tveksam när jag läste dagens tidning.

Enligt uppgifter till tidningen var det nivåskillnader mellan gångplattorna utanför stadshuset i Vetlanda på 15-30 centimeter. En acceptabel nivåskillnad enligt försäkringskonsulten som utrett skadeståndsanspråk ställda på kommunen.

Jag förundrar mig över att någon överhuvudtaget tagit sig fram där med tanke på 15-30 centimeters nivåskillnad mellan plattorna.

Tekniska nämndens ordförande Gunilla Hjelm (c) har vetat om problemen, säger Anders Blomqvist (v) till tidningen.

Tidningen har däremot inte kontaktat mig för att få någon kommentar, det behöver man tydligen inte i dagens journalistik.

Allt som står i tidningen är sant. Det behöver tydligen varken kommenteras eller ifrågasättas.

Har jag ju fått lära mig under 2007.

Så måste det ju vara... 15-30 centimeters nivåskillnad mellan plattorna på trottoaren...

Trovärdigt!!!?

Inga kommentarer: