torsdag, september 23, 2010

Väljarna bestämmer

Eftervalsdebatt pågår. Vi har ett valresultat som ser ut som det gör, vi har en helt ny parlamentarisk situation och oklart läge både på nationell och lokal nivå. Demokratin fungerar och väljarna bestämmer hur den politiska styrningen ska se ut.

Efter att ha lyssnat till många människor så är min sammanfattande analys att man ville "röra om i grytan"... fast inte så här mycket... och vill nu att vi ska fixa till, släta över och återställa.

Var och en har ett ansvar att använda sin röst utifrån sin egen övertygelse om vad som är rätt. Om väljarna vill "röra om i grytan" så kommer det att "röra om i grytan" vilket borde vara logiskt för de flesta även i eftertankens kranka blekhet.

Det är klart att de som förhandlar har ett uppdrag att hitta en lösning som är den bästa för Vetlanda utifrån valresultatet men samtidigt är det så att väljarna måste ta ansvar för sina val. Valresultatet kommer att leda till förändringar av det politiska landskapet för så har väljarna bestämt.

Jag blir glad och stolt för den stöttning och uppskattning som jag får av kända och okända. Jag har jobbat för utveckling och ett modernt ledarskap med tydlig målstyrning och kvalitetsuppföljning. Jag tror starkt på Vetlandas framtid och hoppas att Vetlandas positiva utveckling ska fortsätta.

Inga kommentarer: