söndag, september 19, 2010

Fräckt tilltag med valsedlar

Innan kl 8 var jag och fixade till valsedlarna utanför vallokalerna i Tomaslundsskolan. Vi har ett ställ som rymmer tre valsedelsbuntar men i årets val har vi två kommunlistor alltså sammanlagt 4 listor.

Jag arrangerade listorna så att de två kommunlistorna fick plats i stället tillsammans med riksdagslistan. Landstingslistan lade jag på bordet precis framför stället.

Klockan 9 kom jag tillbaka för att rösta och kolla. Då hade någon plockat om våra listor så att en kommunlista, riksdagslistan och landstingslistan stod i vårt C-märkta ställ och precis framför stället, där jag tidigare hade lagt landstingslistan, låg en av våra kommunlistor tillsammans med Vetlanda Framåtandas kommunlista. Jag ångrar nu att jag inte fotograferade men jag tror att jag blev så chockad över fräckheten i detta och jag trodde verkligen inte att sådant här förekom men det har jag ju lärt mig nu...nästa gång jag går och kollar tar jag kameran med.

Jag har spridit informationen om detta fräcka tilltag till våra olika ansvariga för C-listorna runt om i kommunen och vi kommer att kolla extra ofta under hela dagen på alla röstställen så det ska förhoppningsvis inte kunna hända igen.

Inga kommentarer: