torsdag, augusti 12, 2010

Jönköpings län, biogaslänet


Vi är många Centerpartister i Jönköpings län som kör biogasbil. Jag köpte biogasbil i våras och valet föll då på den bil som fått Gröna Bilisters högsta utmärkelse två år i rad nämligen VW Passat. För att visa att jag, precis som många centerpartister med mig, gillar bilar men inte utsläpp så har jag dessutom kostat på mig fina gröna märkningar på min bil. För mig känns det bra att inte bara prata miljö utan vi alla har också ett personligt ansvar för att få till miljöresultat.

Jag är verkligen helnöjd med min bil. Den är pigg och rolig att köra samtidigt som det är billigt att köra på biogas.

Det enda problemet är att vi ännu inte kan tanka biogas i Vetlanda men jag passar på att tanka när jag ändå är i Jönköping och Vetab jobbar på uppdraget att se till att även Vetlanda får biogasmack.

Centerpartiet i Jönköpings län har en strategi för biogaslänet, Jönköpings län och vi jobbar på alla plan med frågan. Läs gärna på Jönköpings län Centerhemsida om detta.

Inga kommentarer: