onsdag, december 16, 2009

Nya Tjustkulle

Beslutet om nya Tjustkulle hade lockat så många besökare till fullmäktigesalen att det blev ståplats för många. Helt fantastiskt vilken uppslutning! Jag hoppades på mycket folk och det blev det också.

Men även om det var mycket folk och trångt och varmt så skötte alla sig jättebra. Det var lugnt och tyst även om det var många barn och ungdomar på plats. Nog så viktigt för att alla ska höra bra vad som sägs från talarstolen. Tack alla!

Jag måste också passa på att rikta ett varmt tack till alla som efteråt kom med värmande kommentarer och kloka synpunkter.

Tyvärr blev inte beslutet så som jag, och många med mig hade hoppats. (M) och (S) gick ihop om en återremiss och det gör att luften går ur många av dem som är engagerade. Jag kan bara beklaga. Vi lär få anledning att återkomma.

Läs här Höglandsnytts rapportering från fullmäktige.

Inga kommentarer: