måndag, december 14, 2009

Med sorg...

...läser jag att Maria förlorade kampen mot sjukdomen. Jag träffade Maria i olika Centersammanhang och har följt hennes modiga bloggande om sitt liv med cancer. Så tydligt det blir att livet är skört och så tydligt det blir att vi måste ta vara på den tid vi har tillsammans.

Vad betyder världsliga ting? Inget alls.

Tack Maria för att du med ditt bloggande gav oss en inblick i hur det är att leva mitt i allt det svåra. Tack för att du visade på hur viktigt det är att glädja sig åt små vardagliga ting. Jag skickar värmande tankar till de som fanns närmast Maria och jag hedrar henne genom att skänka till det ändamål hon själv valt. Här är hennes insamling. Texten nedan är hämtad från Marias blogg.

Stöd min insamling till förmån för Cancerfonden. SMSa BESEGRA 1533 till 72988 för att skänka 50 kr. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym på Cancerfondens hemsida.

Inga kommentarer: