torsdag, januari 08, 2009

Twittrar (Heter det så?)

Sedan jag fixade mitt Twitterkonto kan jag konstatera att detta är en fenomenal liten finess och ett komplement till bloggen.

Jag Twittrar från mobilen eller webben precis som uppenbarligen väldigt många andra.

Jag är teknikfreak så jag tycker ju att allt sådant här nytt är kul. Och det passar mig med de här korta snabba inläggen.

Visst kan man se en del faror i det nya landskapet med sociala medier. Framförallt faran med att vara ständigt tillgänglig och ständigt uppkopplad. Det gäller att skaffa sig tider när man är ordentligt bortkopplad också.

Men samtidigt är detta helt fantastiskt. En ny värld som öppnar sig. Plötsligt kan man med några enkla klick nätverka med personer som man förmodligen aldrig skulle fått kontakt med annars.

Nu finns också Svd:s ledarbloggTwitter. Det ska bli spännande att följa det försöket.

Inga kommentarer: