tisdag, augusti 19, 2008

Kort om OS

Jag har inte kommenterat speciellt mycket om OS men här kommer en liten kort reflektion efter att ha sett intervjun efter Sanna Kallurs fall.

För det första bör SVT i allmänhet och reportern Peter Jonsson i synnerhet vara tacksamma över att Sanna Kallur är så pass mediatränad och van att hon accepterar den behandling hon får utan att protestera. Hon vet i och för sig också att om hon hade gått undan när intervjun på slutet började spåra ur hade domen i media blivit oerhört hård och hon hade skrivits ned som oförskämd och divig.

Nu känns det som att reportern ville få henne att gråta i enlighet med den växande trenden av att låta tittarna gotta sig åt förnedringsTV. Jag hoppas att jag har fel men jag tyckte att det kändes som att han blev mer och mer irriterad när Sanna försökte hålla masken och svara proffessionellt och att det var skadeglädje i hans tonfall när hon slutligen inte kunde hålla gråten tillbaka och han påpekade att hon nu får uppleva finalen från sidan av banan.

All heder åt Sanna Kallur som hanterade situationen så bra.

Till sist har Aftonbladet svaret på varför det går dåligt för svenskarna i OS. Det är tydligen kungens fel. Det kallar jag seriös slutledningsförmåga.

Inga kommentarer: