måndag, augusti 04, 2008

Jag är Golden Contender...

...eller Conrad som jag får heta i dagligt tal. Jag är 4 år och rätt liten egentligen men igår hoppade jag den fantastiska höjden av 60 cm. Det ni, det var rekord!

Hoppningen tycker jag är väldigt roligt fast jag kan inte riktigt begripa varför den där kvinnan som står på marken ska stoppa i så mycket konstiga saker i hinderna. Plank, koner och tunnor, skit samma jag hoppar glatt ändå.

Sedan har den där kvinnan en massa andra konstiga idéer också. Ibland blir det ingen ridning utan då går vi bara omkring i paddocken och ibland ska jag stanna på kommando och ibland ska jag gå.

Jag försöker vara till lags en stund tills det kommer en katt eller något annat intressant då hinner jag inte längre höra på de där kommandona. "Knäck i lurarna" tror jag katten heter för det sa de till mig. Konstigt namn på en katt tycker jag men men...

Ibland har jag långa tömmar och min lillmatte går snett bakom mig. Det är väldigt konstigt och jag måste vända mig om ibland för att se vad hon gör där egentligen.

Sommaren har varit bra här på det nya stället och lillmatte pustade när hon skulle spänna sadelgjorden och i morse tyckte jag bestämt att det var mindre mat i krubban till frukost så nu väntar nog bistrare tider är jag rädd.

Här kommer en bild också på mig och lillmatte. Jag försöker se cool ut och tycker att jag lyckades rätt bra men det är inte alltid lätt när det finns så mycket intressant att titta på runt paddocken.

Inga kommentarer: