torsdag, juli 31, 2008

Semestertider

Detta är inlägg nummer 800 och definitivt något att uppmärksamma. När jag startade bloggen hade jag som målsättning att skriva en eller ett par gånger i veckan. Jag har väl hållit det hyfsat, ibland har det blivit mer sällan men det har också kunnat bli betydligt fler i veckan.

Just nu har det varit glest med inlägg. Det är semestertid och det har varit annat än datorn som varit prioriterat. Ibland har jag inte haft den igång på flera dagar. Jag har knappt ens pratat i telefon.

Jätteskönt!

Resor med bil och tält har varvats med arbete här hemma och hemma hos mina föräldrar. I början av sommaren gjorde vi upp en lista med massor av projekt som borde klaras av här hemma. Det har handlat om att röja garage och andra förråd, städa och åka till tippen. Det har handlat om att avsluta diverse byggprojekt och en hel del annat. Faktum är att vi har kunnat bocka av fler än jag vågade hoppas på och det känns härligt.

Hos mamma och pappa har vi tömt vinden på det gamla timrade huset från 1841. Det blev ett rejält lass till tippen men också en del att flytta till "bodvinden" som har blivit som ett hembygdsmuseum med linberedningsredskap, vargspjut, spinnrock, gamla trästolar och en massa annat. Så hann vi också nästan igenom min morfars gamla snickarverkstad och fyllde ännu ett lass till tippen. Men ännu har vi många ställen kvar att sortera generationers samlade grejer på. Det mesta är bara skräp men så hittar vi en del som är värt att spara.

När jag var hos mina föräldrar passade jag också på att besöka Hauges glas. Ett måste för den miljömedvetne esteten. Jag har några vackra vinglas ur hans sortiment sedan tidigare och nu fastnade jag direkt för vinglasen i den nya lingonserien.

Så det är ett tips om det är någon som absolut känner för att ge mig en present ;) (mamma och pappa, till födelsedagen kanske?)

Inga kommentarer: