onsdag, december 19, 2007

I fikarummet

Ibland diskuteras det hur man kan kombinera politiskt arbete med det "civila" arbetet. Det är ju inte så många av oss som har uppdrag som gör att vi kan vara heltidspolitiker.

Själv har jag 13% arvoderad tid som tekniska nämndens ordförande och jobbar som lärare i datateknik på 70%.

Hur mina arbetskamrater ser på mitt politiska engagemang skiftar från person till person.
En och annan gliring kan man få i fikarummet, ett och annat berömmande ord också för den delen och en hel del tips och ideér.

Efter att jag fått förmånen att två gånger besöka Lena Ek i Eu-parlamentet så har en del av mina humoristiska kollegor dock kommit till den fantastiska slutsatsen att detta måste innebära att även jag snart kommer att bli Eu-parlamentariker.

hmm...ibland är slutledningsförmågan otrolig!

Så numera har jag en egen stab. Någon anser sig redan anställd som chaufför. Hans krav är att få köra BMW och jag har sagt att jag kan tycka att det är helt okej med en X5:a. Så har jag också en förhandlare, en utvecklare och minst en allt i allo.

När jag kommer in i fikarummet möts jag av ett glatt "tjena chefen!" och nya personer i fikarummet betraktar det hela med stor förvåning.

Så nu väntar jag bara på ett erbjudande.

Ha, ha... ;D

Inga kommentarer: