torsdag, juni 03, 2010

Kul samtal

Är ni också lite trötta på alla undersökningsföretag som ringer för att ställa frågor om än det ena och än det andra. Jag är det i alla fall.

Igår ringde det dock en person som ville ställa frågor om ett, som jag tyckte angeläget ämne, om alkohol och tobaksvanor så därför ställde jag upp.

På slutet av samtalet skulle jag uppge mitt yrke och när jag svarade att jag var kommunalråd så blev det först alldeles tyst i andra änden av luren någon sekund och sedan skulle han försöka kategorisera "kommunalråd" i sina alternativ. Vi fastnade för "offentligt anställd tjänsteman". Jag tror inte det var speciellt vanligt att de stötte på "kommunalråd" i sina undersökningar.

Det trevliga samtalet slutade med att jag fick ett tips mot pollenallergi. En halv tesked närodlad honung varje dag, året om...det måste nog testas i alla fall. Tyvärr är honung en av de få saker som jag inte gillar smaken på men jag får väl ta det som medicin. Värt att prova i alla fall.

Inga kommentarer: