söndag, januari 31, 2010

Härlig stämning på stämma i Habo

Nomineringsstämman för att fastställa länsprogram och riksdagslista var förlagd till Gustav Adolf:s bygdegård i Habo.

Solveig Zander inledde med en genomgång av sjukförsäkringssystemets olika steg och klargjorde många av de delar som blåsts upp till omåttliga proportioner av opposition och media. Stort tack Solveig!

Länsprogrammet debatterades med många bra och tänkvärda inlägg och programmet blir en bra plattform för den kommande valrörelsen.

Slutligen antogs de 27 namnen på rikdagslistan utan några ändringsförslag vilket visar på att nomineringskommitten gjort ett riktigt bra jobb! Annie i självklar topp och de övriga namnen i en bra sammansättning. Själv finns jag på en mycket hedrande 11 plats.

Stämman som helhet var mycket positiv och det känns verkligen som att vi är på gång!

Sluligen skulle jag vilja passa på att tacka för det fantastiska stöd jag fått av medlemmarna i medlemsomröstningen både till riksdag och kommun. Det är en styrka att få gå in i en valrörelse och veta att det finns. Tack alla! Jag ska fortsätta att jobba för kommunens, länets och landets bästa på de poster som jag får förtroendet för. Det är med medlemmarnas mandat som jag kan fortsätta att driva det förändringsarbete som är så viktigt och jag uppskattar verkligen den dialog jag hela tiden har med Centerpartiets och Centerkvinnornas medlemmar. Tack!

Inga kommentarer: