lördag, oktober 03, 2009

Annie ställer upp för omval

Jag blev så glad när jag såg att Annie Johansson ställer upp för omval till riksdagen 2010. Annie är en ambitiös, kompetent och engagerad politiker som har länets bästa som sitt ständiga riktmärke. Annie var en av få personer som kryssade sig in i riksdagen 2006. Med en bra bit över 2000 personkryss har hon ett mycket starkt stöd bland länets väljare.

På dessa hittills tre år i riksdagen har hon drivit på för en förnyelse och förändring och hon har ett mycket stort förtroende i partiet.

Men att vara både ung och kvinna med makt kan fortfarande 2009 vara mycket provocerande för en del. Det finns krafter inom partiet i länet som klart och öppet deklarerat att det kommer att bli en strid om riksdagsplatsen ända in till valdagen. För mig, som under flera val arbetat i en valrörelse med ett gemensamt mål för partiet och med kandidater som till fullo ställt upp för varandra och för listans förstanamn, så kommer 2010 års valrörelse att bli en ny erfarenhet.

Därför vill jag klart och tydligt deklarera redan nu att jag står bakom Centerpartiets självklara riksdagskandidat Annie Johansson till 100%. Hon har mitt fulla förtroende och jag är stolt över att hon representerar mig som centerpartist i Jönköpings län.

Inga kommentarer: