onsdag, augusti 05, 2009

Renen och nödstoppet

Det var en rätt rolig händelse idag med en stor ren med stora horn som stod mitt i vår väg. Håkan körde och tvärstannade och skrek efter sin kamera. Nu råkade det vara så att den fanns i bagaget och kunde inte nås. Håkan kastar sig då ut ur bilen, öppnar bagageluckan och tar fram kameran. Under tiden sänker renen hornen i vår riktning och börjar vagga med bakbenen.

-Du får gå runt till förarsätet och köra medan jag fotar säjer Håkan till mig.

-Aldrig i livet protesterar jag, renen ser livsfarlig ut och tänker gå till attack. Jag går inte ur bilen.

-Äsch vad du är fånig säjer Håkan det här är ju spännande.

Varpå renen vänder sig och börjar makligt gå tillbaka till skogen samma håll som han kommit från.Kvar på asfalten syns efter renen bara en stor våt fläck. När jag trodde att han förberedde sig på anfall så var det bara så att han var kissnödig! :D


För att se bilden i större storlek klicka här.

Inga kommentarer: