lördag, mars 28, 2009

Distriktsstämma i Jönköping

Igår kväll var det distriktsstämma med Centerpartiet och Centerkvinnorna i Jönköpings län. Det inleddes med ett anförande av Kenth Johansson som är partiets andranamn på Eu-parlamentslistan. Han pratade om företagande och företagens villkor i Europa på ett mycket bra sätt.

Så följde guldnålsutdelning till två kvinnor och två män som alla har en imponerande lista på uppdrag och ett mångårigt engagemang.

När det gällde valen så blev det skifte på båda ordförandeposterna. Ann-Marie Nilsson lämnade över till Raymond Pettersson och jag lämnade över till Inga-Maj Eleholt. Inför nästa år planerar vi att evetuellt slå samman de båda distrikten till ett för att stå ännu starkare inför framtiden.

Jag tackar för fötroendet att ha fått leda Centerkvinnorna under ett par år och lämnar över det ansvarsfyllda uppdraget som ordförande till Inga-Maj som jag vet kommer att sköta uppdraget på ett mycket bra sätt. Själv kommer jag att finnas kvar som vice ordförande och jag vet att vi kommer att jobba bra tillsammans.

Jag gratulerar också partiet till det nya presidiet med Raymond Petterssonsom ordförande och Per Eriksson som vice ordförande som nu ska ta över stafettpinnen och som jag vet kommer att göra det med stolthet och engagemang.

Inga kommentarer: