lördag, januari 31, 2009

Djupsinnig lördagsmorgon

Aldrig kunde jag väl ana att Freud och Jung med flera djupsinniga personer skulle vara bland mina mest värdefulla följeslagare som kommunalråd. Jag kan bli riktigt upplivad av tanken för den är så otroligt oväntad.

Så mycket projektioner.

Så mycket svaga "själv".

Jag har ett tufft jobb framöver och då kan jag inte låta människor med tagarbeteende knycka energi av mig som givare. Dags att damma av psykologiböckerna i bokhyllan för även om man aldrig kan vinna kampen mot energitjuvarna så kan man lägga tillbaka deras projektioner och på så sätt hindra dem från att parasitera på mitt "själv" som är starkt och helt.

Sonja Aldén sjunger faktiskt om energitjuvar i sin senaste "Du får inte".

...och inte stjäla av min godhet
för att fylla upp ditt hål...

Inga kommentarer: