onsdag, december 24, 2008

God Jul och Gott Nytt År

Mari Ermeland visste vad hon gjorde när hon påstod att jag klagat på att mitt månadsarvode inte räckte till. Min besöksstatistik på bloggen rusade rakt i höjden.

Nu vad det bara det att hennes påstående inte är sant. Jag har aldrig klagat på storleken på mitt månadsarvode.

Tvärtom så ger det mig förmånen att kunna spara inför kommande utgifter. Och med en minskning av kostnader och utgifter så kan mitt sparande öka ytterligare.

Det finns ett uttryck som säger att "kastad skit sitter" och så mycket skit som kastades kommer att sitta ordentligt fast oavsett hur mycket jag dementerar, vilket förmodligen också var hennes avsikt. Som enskild person har jag dock i stort sett inget att sätta emot medias påståenden mer än det jag har möjligheten att skriva här på bloggen.

Kanske kändes det skönt för henne att få trycka till ordentligt men jag är inte den som gräver ner mig och ältar. Jag lämnar ämnet nu för viktigare saker och önskar att Mari Ermeland och hennes redaktion får en vilsam och skön julhelg tillsammans med sina nära och kära och jag ser numera fram emot att nästa års tidningsår kommer att bli ett år med riktigt hög kvalitet.

Idag är det julafton och vi ska fira här hemma tillsammans med min mans släkt. Dags att sätta igång med julbordets läckerheter. Potatis ska skalas till Janssons och risgrynsgröt kokas till Ris a la Maltan.

Jag önskar alla mina läsare en riktigt God Jul.

Inga kommentarer: