söndag, november 16, 2008

Mycket att göra

Det har varit mycket att göra och tyvärr har jag haft svårt med bloggartid. Det ska bli något bättre nästa vecka vad det verkar just nu i alla fall.

Kom just hem från Centerpartiets framtidskonvent som verkligen gick i framtidens tecken. Jag kom lagom till gårdagens lunch efter att ha invigt Norrgårdsskolan först. Nåväl det blev två mycket inspirerande seminarier på eftermiddagen och jag deltog på miljöseminariet och på det som handlade om varumärken.

Idag skulle vi ta valplattformen och sedan fastställa val-listan.

Jag hoppas verkligen, som jag sa i mitt tal, att vi nu äntligen kan lämna folkomröstningen 1994 bakom oss.

Jag vill att vi ska vara det parti som bejakar framtiden. Jag vill att vi ska våga se de möjligheter som öppnar sig i en global värld. Lena Ek gör ett fantastiskt arbete i parlamentet. Hon sätter liberalismen och centerpartiet på den europeiska kartan. Alldeles nyligen blev hon vald till vice president för 55 liberala partier i Europa. Snacka om att centerpartiet är en maktfaktor att räkna med.

Jag vill att vi ska fortsätta vara det! Men då duger det inte att sitta och hålla på bromsen eller att lägga i backen för då kommer vi garanterat att bli efter.

Jag är jätte, jätte jätteglad för att Marie Wickberg nu blev en av de fyras gäng. Och att det var så tydligt. (46-10) Stort lycka till och vi står bakom dig.

Lena, Kent, Abir och Marie. Jag är så stolt över centerpartiet som vågade satsa på att toppa laget på detta sätt och nu känns plötsligt inte 3 mandat så avlägset längre.

Inga kommentarer: