måndag, oktober 13, 2008

Skrikande tystnad

Jag ber om förståelse för att det blev tyst ett tag på bloggen. Det har varit en minst sagt hektisk vecka och dessutom hade jag flera texter att skriva med deadline som gjorde att jag kände mig tvungen att prioritera detta framför bloggandet.

I ärlighetens namn är det också så att jag har svårt att finna inspiration till blogginlägg när jag går och klurar på andra viktiga texter.

Nåväl om jag ska sammanfatta veckan som gick så handlade den till stor del om att möta människor. Nuvab anordnade företagens dag och vi var ett tjugotal personer som besökte olika företag. Min lott föll på att besöka gamla tändsticksfabriken och det blev en intressant eftermiddag.

Jag har varit med på ett möte med engagerade föräldrar som kämpar för sin skola i Björköby och direkt därifrån åkte jag till ett möte om vuxenutbildning med Vetlanda lärcentrum och Avena.

I slutet av veckan var jag med vid ett möte som anordnades genom Emåförbundet med deltagare från ett antal länder runt Zambezifloden. Mycket intressant och givande men inte alldeles enkelt att prata demokratifrågor i allmänhet och vattenförsörjning i synnerhet. Bra tillfälle att få chansen att öva på sin engelska dock.

Inga kommentarer: