lördag, september 13, 2008

Fotoutställning

Ett evenemang som min man och jag gärna ville gå på var den fotoutställning med Bernt-Ola Falcks bilder, Falcköga som startade med vernissage idag klockan 13.00. Här kan man läsa mer om utställningen. Den håller på till den 5 oktober och jag kan bara rekommendera alla som har möjlighet att besöka den.

Helt fantastiska bilder. Min man som också fotograferar mycket hade pepprat mig med information och han pekade särskilt på Bernt-Ola Falcks förmåga att ta fram människan i sina porträtt.

Det fanns många bilder som jag skulle vilja lyfta fram men ni får gå dit och se själva. Jag kan inte låta bli att ge er detta smakprov från kollektionen "Medborgare i Vetlanda" från -84. Ett smakprov som har en personlig anknytning till mig.

Hjalmar och Judith Bergvall var en del av min barndom. De ägde den gård som mina föräldrar arrenderade under 25 år och de fungerade väl i mångt och mycket som extra mor- och farföräldrar för oss barn. De var under en tid Vetlanda kommuns äldsta makar och hade levt tillsammans från det att de gifte sig när hon var 18 tills de dog med bara några månaders mellanrum. Han var då 97 och hon 92.

Inga kommentarer: