söndag, september 07, 2008

Centerkvinnostämma

Nu är de nya stadgarna tagna av centerkvinnostämman. Jag har ofta pratat om vilket stöd och vilken hjälp jag haft av centerkvinnorna och det stödet hade jag fått oavsett hur stadgarna hade sett ut. Nu är det nya tider och en ny rörelse och så ska det vara för hur spännande är en rörelse som inte rör sig, som en verksamhetsutvecklare sa på en föreläsning.

Hjältinnedag var det i lördags och hjältinnorna avlöste varandra på scenen. Jag köpte boken om centerkvinnornas historia och den ska börja avnjutas i kväll.

En mycket tänkvärd uppmaning fick jag från en klok och framgångsrik kvinna med erfarenhet från tunga uppdrag.

-Var beredd! När du får ett uppdrag som det du nu fått så räkna med att det finns ett antal män som vill vara i dina skor och som kommer att göra allt, och då menar jag verkligen allt, för att svartmåla dig.

Jag är beredd.

Inga kommentarer: