lördag, augusti 16, 2008

Skrivkramp

Det är en vecka sedan jag skrev och det beror på skrivkramp. Vissa texter är svårare än andra och jag har haft en deadline på en text som hängt som ett stort mörkt moln över mig under en tid. Det brukar oftast gå bra att först bearbeta texten i huvudet samtidigt som jag gör annat och om jag sedan bara kan börja så brukar det rulla på.

Inte denna gång. Slutligen igår i allra sista minuten lyckades jag pressa fram en text som jag på intet sätt är nöjd med men det får duga. Bara att lämna och gå vidare. Trots allt känns allt lättare nu när jag lämnat den ifrån mig.

Om jag istället för att kämpa med den andra texten hade bloggat under veckan hade det handlat om konflikten i Kaukasus och om de hjältemodiga journalister som med livet som insats försöker skildra kriget, om OS och om flickan som var för ful för att få sjunga på invigningen så hon fick stå och sjunga bakom scenen medan en sötare flicka fick mima (Upplägget påminner om musikalen "Singing in the rain" ). Förmodligen hade jag också skrivit något om hedervåld och mödomshinneoperationer och om den grymma verklighet som många unga kvinnor lever i.

Nu är jag i alla fall på banan igen, tar nya friska tag och hoppas att skrivkrampen håller sig långt borta i fortsättningen.

Inga kommentarer: