lördag, mars 15, 2008

Lördagsnöje

Stressig men rolig lördag och en resa genom "halva" Småland. Storasyster skulle provrida en häst, den första av många troligen eftersom jag gissar att det kan ta ett tag att hitta rätt. Det ska förstås vara rätt pris, ålder, utbildningsnivå, storlek och en massa annat plus att kemin ska stämma. Det gjorde den inte denna gången. För "stor" och "tung" sa hon ganska direkt och det är bara att leta vidare.

Någon som har en lagom stor, ej för dyr, välutbildad, inte stark men gärna lite het och hoppglad häst i sina bästa år så hör av Er.

I kväll har jag förrättat en vigsel. Det skulle bli en överraskning för gästerna som trodde det var födelsedagskalas och jag kom innan gästerna anlände för att ingen skulle se mig och misstänka något men misstankarna hade vaknat ändå hos några av gästerna fick jag höra efteråt.

-Ska du ut på sådant här får du ta en annan bil, sa en person bland gästerna.
-Vi förstod direkt när vi såg din bil parkerad här.

Nästa gång får jag komma inkognito och i lånad bil. Inte trodde jag att jag var så känd. I alla fall inte att min bil var det.

Inga kommentarer: