söndag, mars 02, 2008

Distriktsordförandekonferens (Uppdaterad)

Jag var på konferens fredag till lördag som ersättare för partiets distriktsordförande som inte hade möjlighet att åka. Det blev ett par intressanta dagar med mycket bra diskussioner och information.

Lite mellansnack här och där hann vi också med och det var under ett sådant mellansnack som jag fick höra om skog- och träfackets krav på skogsbolagens entreprenörer. Skog- och träfacken tillåter inga enmansföretagare att köra för skogsbolagen utan endast entreprenörer som har anställda skogsarbetare, enligt personen jag pratade med.

Va!

Detta får vi nog ta och gräva mer i, det låter ju inte klokt. Diskriminering!
Av vilket skäl undrar jag genast skulle man endast tillåta entreprenörer med anställd personal? Och hur kan skogsbolagen böja sig för ett sådant krav?
Jag återkommer i ämnet.

>> Uppdaterad: Efter lite sökande på nätet hittade jag denna motion till riksdagen som rätar ut frågetecknen.>>

Inga kommentarer: