söndag, oktober 01, 2006

Skön helg

Det har varit en skön helg. I går lördag gjorde vi egentligen ingenting och det var riktigt skönt som omväxling till allt det intensiva valrörelsearbete som varit tidigare.

Idag har det varit en mycket blandad kompott. Först ett besök vid saneringen av Övre och Nedre Svartsjön. De båda sjöarna är kraftigt kvicksilverförorenade och nu muddrar man och renar. Ett projekt med riksintresse och ett viktigt miljöprojekt. Idag var det "öppet hus" och allmänheten var välkommen att se och få information.

Därefter snabbt hem och byta om och sedan iväg för en "spelning" med Systrarna Jup's i Ankarsrum. Väl hemkommen tvekade jag länge om jag skulle orka med en ridtur men nu är jag glad över att jag tog mig i kragen och gjorde det.

Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt. Det åskade riktigt ordentligt i natt och det blev lite si och så med nattsömnen känner jag.

Inga kommentarer: