onsdag, juni 21, 2006

Gunillas bloggskola

Det är roligt att blogga och det är flera som bett mig att göra en enkel manual för hur man startar och administrerar en blogg. Man skulle också kunna kalla det en bloggkurs.

Det finns en mängd olika bloggverktyg och "tillbehör" men eftersom tid är en av mina största bristvaror så kommer jag att koncentrera mig på att beskriva de verktyg som jag själv använder och därför känner bäst.

Bloggskolan kommer fortsättningsvis att kunna nås genom en länk "Gunillas bloggskola" i högermarginalen.

Uppdaterad 060706

Starta en blogg
Några inställningar
Text och bild
Länklista
Länkar i inlägg och kommentarer
Pinga bloggportaler (kommer snart)
Profilen
Citat
Räknare

6 kommentarer:

Lilla B sa...

Åh. så jättebra initiativ!!

Gunilla Hjelm sa...

Jag ska försöka fylla på med manualer så titta in ibland för att kolla om det kommit något nytt.
/Gunilla

Lilla B sa...

Jag undrar hur jag skall göra för att kunna hänvisa till min gamla blogg på Expressen. Under Links i högermarginalen står det Edit-me. Men hur? Vore kanon med en sådan lektion. Återigen! Ett jättebra initiativ av dig med bloggskola. Själv fick jag hjälp att starta av en mycket vänlig och hjälpsam bloggare. Men jag vill kunna mera.

Gunilla Hjelm sa...

Jag håller just nu på med manualen till länkarna.
Kommer snart.
/Gunilla

Lilla B sa...

Ser fram emot nästa lektion!

Lilla B sa...

Har dragit ut även det senaste och satt in i bloggskolans pärm. När trädgårdsarbetet lugnat ner sig lite skall jag ta mig an dina anvisningar. Det tar mycket tid att sköta en trädgård IRL! Den virtuella är mera lätthanterlig.